O wydarzeniu

Future Private Labels,
25-26 X 2017

Ideą FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE jest stworzenie w Polsce platformy wiedzy, inspiracji i wymiany doświadczeń w zakresie zarządzania private labels oraz dyskusji o tym, w jakich kierunkach będą się rozwijały marki własne w przyszłości. Najbliższa edycja programu FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE przebiegnie pod hasłem INNOWACJI realizowanych przez właścicieli marek własnych, zarówno na poziomie produktów, jak i coraz bardziej nowoczesnych narzędzi strategicznych.

UCZESTNICY


Partnerzy targów:

logo_pohid logo_pih logo_puig

Współpraca:

logo_pfpz logo_sggw

Patronat medialny:

Poradnik handlowca Poradnik restauratora Wiadomości handlowe
logo_dlahandlu logo_portal_spozywczy logo_rynek_spozywczy
packaging tworzywa opakowania
logo_ooh logo_zycie_handlowe
logo_living_natural logo_forum_hurtowe logo_handel_w_praktyce
Swiat Druku alterweb cenabiznesu
poland fruits agro industry chemia i biznes
foodmarkets swiat przemysłu kosmetycznego plabel
   
 superexpo

Aktualności

LIDL z kampanią marek własnych, jakiej nie było dotąd w Polsce

Produkty spożywcze marek własnych sieć handlowa Lidl aktywnie promuje w telewizyjnych reklamach, jako równie smaczne lub lepsze niż wyroby znanych marek. To pierwsza w Polsce tego typu kampania, dotycząca private labels W gamie 100 marek własnych Lidla znajdziemy około 1.200 produktów. Ich udział w przychodach firmy sięga aż 70 proc. Ambasadorką telewizyjnej akcji promującej private labels …

Konferencja

EKSPERCKA KONFERENCJA w całości poświęcona markom własnym.
W tym roku tematyka konferencji będzie skupiona na innowacyjności oraz strategicznej roli marek własnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej oraz lojalności konsumentów wobec sieci. Wśród prelegentów konferencji będą wyłącznie specjaliści private labels z Polski i z zagranicy – przedstawiciele managementu sieci, agencji badawczych oraz praktycy z wieloletnim doświadczeniem we wdrażaniu i koordynowaniu pracy z markami własnymi.

 

W poprzedniej edycji

pmrMagdalena Szot – Analityk rynku handlu detalicznego. Specjalizuje się w tworzeniu publikacji na temat z tego sektora w Polsce oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016). Redaktor newsletterów o handlu detalicznym w Polsce (PMR Retail Insight Poland, wcześniej pod nazwą Retail Update Poland) oraz w regionie Europy Środkowo Wschodniej (PMR Retail Insight Central Europe, uprzednio Central Europe Retail Update). Z wykształcenia socjolog.
pmrJarosław Frontczak jest odpowiedzialny za opracowanie raportów na temat handlu detalicznego w Europie Środkowej i Wschodniej. Jest autorem publikacji zw. z tematyką: wyposażenia domowego, elektroniki użytkowej, centrów handlowych, handlu artykułami spożywczymi oraz rynkiem HoReCa. Jako niezależny specjalista, wielokrotnie cytowany w polskich i zagranicznych mediach. Absolwent finansów i bankowości na Uniwersytecie w Łodzi, studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów MBA w St. Gallen Business School oraz w Krakowskiej Szkole Biznesu przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Cobalt SparkDorota Kałowska – ekspert Polskiej Izby Handlu, Partner & Strategy Consultant COBALT SPARK). Od 17 lat pracuje z Klientami z Polski, Niemiec, Rosji i USA w zakresie przygotowywania strategii marki oraz zarządzania wizerunkiem. Współpracuje także bezporednio z sieciami handlowymi pomagając w rozwoju marek własnych (m.in. Biedronka, Piotr i Paweł, Eurocash, Carrefour, Auchan, Leader Price, Ahold). Prowadzi liczne szkolenia i prelekcje na międzynarodowych konferencjach z zakresu projektowania i wdrażania strategii marki, zarządzania marką własną oraz efektywnego wykorzystania opakowań w marketingu. Wykładowca akademicki (Uniwersytet Vistula, Europejska Akademia Sztuk). Ekspert w panelu Jurorów PRIVATE LABELS AWARDS podczas IPLS Moscow.
FENOMENKarolina Liberka – Business Development Manager – FENOMEM DIGITAL NATIVE’S AGENCY. Od marca w zespole Fenomem jako Business Development Manager. Wczeniej 8 lat pełniła funkcje zastępcy redaktora naczelnego miesięcznika Marketing w Praktyce. Odpowiedzialna jest za dobór kontentu, zawartość tematyczną, oraz działania promocyjne. Ukończyła The Chartered Institute of Marketing. Mocno związana z tematyką kobiecej przedsiębiorczości, kilka lat działała w Stowarzyszeniu Aktywne Kobiety, gdzie pomagała rozwinąć skrzydła małym i rednim firmom. Regularna mentorka na warsztatach startupowych. Na których zajmuje się tematyka marketingu i komunikacji. Mówca na Tedx Kazimierz. Zaangażowana w temat działań marketingowych skierowanych do grupy 50 plus, seniorów. Prowadzi zajęcia z marketingu dla osób po 50 roku życia, które założyły własne firmy. Po godzinach biega, podróżuje i czyta… niezliczone ilości prasy i książek.
izmałkowa consultingMarta Marcjanik – Senior Market Researcher & Analyst w Izmałkowa Consulting. Jest absolwentką Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych oraz Instytutu Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi projekty badawcze dla klientów z branż FMCG, kosmetycznej, farmaceutycznej i bankowej. Do badań i analiz w codziennej pracy wykorzystuje wyłącznie techniki etnograficzne, w które wierzy na 100% od pierwszego projektu przeprowadzonego w ten sposób.
MeltingPotStrategyCollectiveWojciech Walczak – założyciel i partner w agencji Melting Pot gdzie od 2012 roku zajmuje się doradztwem strategicznym, projektowaniem i prowadzeniem warsztatów strategicznych, nadzorem nad badaniami oraz strategią komunikacji dla marek takich jak Hortex, ETX Capital, Vision Express, Dr Gerard, TVP, Cosmopolitan Twarda 2/4 czy A+E Networks. Przez ponad 12 lat pracował jako strateg w dużych agencjach – PZL, FireFly Creation, Young & Rubicam. Doświadczenie zdobywał w pracy z Tesco, Allegro, Aviva, Bank BPH, mBank, Dębowe Mocne, Serenada.
Riplcemy Medina pochwalić się może 14-letnią kariera we francuskiej sieci handlowej Systeme U i holenderskim sojuszu zakupowym, którego siedziba mieści się w Amsterdamie. W zespole zakupowym w Systeme U był odpowiedzialny za kategorię produktów do higieny osobistej oraz kategorię żywności świeżej poza grupą produktów mlecznych. Z powodzeniem założył i rozwinął organizację której zadaniem jest pozyskiwanie marek własnych dla Systeme U bezpośrednio w kraju pochodzenia. W 2009 roku Remy przeniósł się do Holandii gdzie objął stanowisko kierownika zakupów dla AMS; pracował kolejno w kategoriach produktów piekarniczych, dań gotowych i owoców morza. Szczególne obszary wiedzy Remy odnoszą się do francuskiego rynku marek własnych, negocjacji cenowych i zarządzania przedsiębiorstwem wielokulturowym.
mintelHonorata Jarocka – Food and Drink – analityk w Mintel. Dołączyła do Mintel w listopadzie 2013 roku. Jej głównym obszarem badań i zainteresowań są kategorie związane z żywnością a w szczególności trendami zdrowego stylu życia a także innowacyjność produktów. Jej dziesięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu badań rynku opiera się na analizie różnych sektorów branży FMCG w Polsce, w tym na rynku żywności, tytoniu, handlu, kosmetyków, chemii gospodarczej i środków do higieny osobistej, leków sprzedawnych bez recepty i suplementów diety a także produktów dla zwierząt. Poza ogromnym doświadczeniem na rynku badań, Honorata Jaroska ma również doświadczenie w zakresie marketingu i promocji zdobyte podczas parcy dla wiodących firm w Polsce, takich jak LPP i Oceanic oraz agencji reklamowych Tequila \ BTL (obecnie Tequila \ Polska).
jeronimo martinsJoao Ramos – Dyrektor ds. Strategii Produktu w Jeronimo Martins Polska (Biedronka). Od ponad 10 lat jest odpowiedzialny za planowanie koncepcyjne i rozwój nowych produktów i marek. Doświadczony menedżer i ekspert ds. strategii online i offline, pracował w 6 krajach między innymi dla: Daymond Worldwide, grupy ActualSales oraz grupy Jeronimo Martins. W Jeronimo Martins Polska odpowiedzialny jest za strategię produktu, portfolio produktowe, badania rynkowe, badania potrzeb konsumenckich oraz za projektowanie opakowań.

Konkurs „BEST PRIVATE LABEL PACKAGING”

Konkurs "Best Private Labels Packaging"


Pod patronatem Packaging Polska

 

Już po raz drugi przyznane zostaną nagrody oraz wyróżnienia w konkursie na najlepsze opakowania marek własnych organizowanym pod patronatem Packaging Polska. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami, dlatego pierwsze wrażenie, jakie wywiera na nas opakowanie produktu jest kluczowe. Właśnie dlatego opakowania stały się ważną częścią Future Private Labels, którym towarzyszyć będzie konkurs Best Private Label Packaging.

Misja Konkursu
Konkurs organizowany jest w celu polepszania wizerunku marek własnych poprzez promowanie dobrej jakości w zakresie projektowania i produkcji opakowań marek własnych.

Dla kogo
Opakowania mogą zgłaszać firmy, które projektowały opakowania dla marek własnych, producenci tych marek lub ich właściciele.

Kategorie Konkursowe

Personal Care Products
(Kosmetyki, środki higieniczne takie jak mydła, szampony, odżywki, dezodoranty, balsamy do ciała, a także wkładki, chusteczki, papier toaletowy, chusteczki nawilżane etc.)
Food / Fresh to go
(Opakowanie dla żywności, w tym żywności gotowej od razu do spożycia)
Beverages
(Opakowanie dla napojów, w tym napojów suchych (np. herbata))
Household Products
(Opakowanie środków czystości oraz środków do pielęgnacji domu, samochodu itp.).
Unusual Packaging
(Nietypowe opakowanie, np. typu SRP, POS z tektury)
Wybór publiczności
(Wytypowany podczas Targów Future Private Labels)

Kryteria oceny (w porządku malejącym):

  • Zgodność projektu ze strategią / specyfiką produktu znajdującego się w środku – każdy zgłaszany projekt powinien mieć opis marketingowy, zawierający założenia do jego opracowania: do jakiej grupy konsumentów jest adresowany, jakie były założenie projektowe, po co ten projekt powstał etc.
  • Funkcjonalność opakowania, rozumiana jako jego poręczność i przyjazność dla konsumenta, oceniana w dwóch aspektach tj.:
    a. funkcjonalność rozumiana jako ergonomia (łatwość otwierania, zamykania, przechowywania produktu po otwarciu, spożywania produktu prosto z opakowania etc.)
    b. funkcjonalność warstwy informacyjnej (czy konsumentowi łato jest, patrząc na opakowanie, dotrzeć do wszystkich ważnych dla niego informacji, czytelny opis dodatkowych wartości samego produktu („z dodatkiem…”, „zawiera…”, „bez dodatku…”, „bez… np. glutenu” etc.).
  • Widoczność opakowania, rozumiana jako zauważalność opakowań w przestrzeni sklepowej, szybkie rozpoznawanie do jakiej kategorii produkt należy, zdolność do budowania ekspozycji.
  • Design – jakość projektu opakowania, unikalność oraz ew. innowacyjność w tym zakresie, rozumiany jako własny styl, rozwiązania wykraczające poza średnią w danej kategorii o ile jest to zgodne z wcześniej zdefiniowaną strategią, opisaną pkt. 3.”

Nagrody

  • Dyplom i medal Targów Kielce
  • Możliwość używania znaku zwycięzcy Konkursu w portfolio
  • Ogłoszenie zwycięzców podczas targów Future Private Labels 2017
  • Oznaczenie zwycięskiego produktu na ekspozycji zgłoszonych opakowań na wystawie w czasie wydarzenia Future Private Labels 25-26.10.2017
  • Publikacja wyników konkursu w aktualnościach na stronie internetowej Targów Kielce, na stronie wydarzenia www.markiwlasne.pl oraz na łamach Packaging Polska”

Podsumowanie poprzedniej edycji
– „60 procent konsumentów decyduje się na zakup, bo opakowanie przyciągnęło ich uwagę. Opakowanie to bardzo ważne narzędzie skutecznej sprzedaży” – komentowała wynik Dorota Kałowska, ekspert zarządzania markami własnymi i jedna z jurorów konkursu. – „Do konkursu „Best Private Labels Packaging” zgłoszono kilka bardzo dobrych projektów, które mogłyby być inspiracją dla wielu właścicieli znanych brandów.”

Nagrodzeni – edycja 2016

Zwycięzcą w kategorii „Food/fresh to go” została linia czekolad Piotr i Paweł. Produkt ten został również nagrodzony przez zwiedzających targi.

W kategorii „Unusual Packaging” zwyciężył Dada Box Promocyjny na Pieluszki, którego producentem jest Jeronimo Martins Polska. Opakowanie może służyć po użyciu pieluszek jako zabawka – wóz kempingowy.

Jeronimo Martins Polska został także nagrodzony w kategorii „Personal Care” za linię mydeł Linda

oraz w kategorii „Household” za opakowanie produktu Ultra Perfume.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyróżnienie w kategorii „Beverages” otrzymała natomiast firma Red Baron Brand Support za butelkę Whisky Red Baron.

Do pobrania:

Kontakt

Menedżer projektu
Robert Frąk
+48 41 365 12 12
+48 606 447 618
+48 41 345 62 61
frak.robert@targikielce.pl

Koordynator Programu FUTURE PRIVATE
Dorota Kałowska
+48 501 412 709
dorota.kalowska@markiwlasne.pl

 

Zastępca menedżera projektu
Katarzyna Magdziarz
+48 41 365 12 07
+48 608 023 026
+48 41 365 13 13
magdziarz.katarzyna@targikielce.pl

Konferencja Future Private Labels
August Misztal
41 365 14 15
797 339 396
misztal.august@targikielce.pl

 

Zespół Projektowania Stoisk
Izabela Bujnowska
41 365 14 10
bujnowska.izabela@targikielce.pl

 

Marketing
Kierownik Zespołu Projektów Marketingowych i Analiz
Małgorzata Róg-Giacosa
41 365 14 56
rog.malgorzata@targikielce.pl

 

Public Relations
Katarzyna Kulińska
41 365 13 29
kulinska.katarzyna@targikielce.pl